מדריך לרכישת מקרן

מדריך לרכישת מקרן

אז למה מקרן ?רבים תוהים: למה צריך מקרן? האם מקרן יכול להחליף טלוויזיה?

ובכן השיקולים לגבי קניית מקרן הינם רבים, אך כולם סביב אותו הרעיון:
האם תרצו להפוך את הסלון שלכם לאולם קולנוע פרטי או
שקניית מקרן אמורה לסייע לכם להעביר מצגות עסקיות או לימודיות ?

נתמקד תחילה ביתרונות היחסיים של מקרן על פני הטלוויזיה:
1. גודל המסך: מדוע לצפות במסך בגודל 42 אינץ' כאשר אפשר באותו מחיר לצפות במסך בגודל של 100 אינץ'? קיימים כיום מספר דגמי מקרנים עם טכנולוגית HDבמחירים נמוכים הרבה יותר ממחיר טלוויזיה, כך שהחיסכון הכלכלי הוא ברור והתמורה גבוהה הרבה יותר. הידעתם? מחיר טלוויזיה בעלת גודל מסך של 103 אינץ' הינו מעל 80,000 ₪ בעוד שמחיר מקרן HD בעל תמונה בגודל 120 אינץ' יעלה פחות מ- 5000 ₪ כולל מתקן תלייה ומסך !
2. חווית קולנוע אצלך בסלון: ברגע שתתרגלו לצפייה במקרן, לא תוכלו להחליפו בטלוויזיה. התמונה במקרן מרשימה יותר, טבעית יותר ומעניקה לצופים חוויה קולנועית. מעבר לכך, מקרן מעניק חוויה המדמה אולם קולנוע אמיתי, צפייה בסרטים, סדרות ומשחקי כדורגל כמו שמעולם לא הכרתם.
מסי ורונאלדו מעולם לא היו נראו אמיתיים כל כך!
אז באיזה גודל הקרנה תרצו הפעם לצפות במונדיאל הקרוב?
3. מספר רב של צופים: עם כל מקרן ניתן לצפות בגודל תמונה של 50 עד 300 אינץ'. בניגוד לטלוויזיה, גם אלו אשר יושבים ממרחק רב מהמסך יכולים ליהנות מהצפייה. גם הצופה ה- 100 במספר באולם או בכיתה, אשר נמצא במרחק 20 מטרים מהמסך, יוכל לראות את התמונה בבירור ובאיכות מצויינת, מה שלא יכול לקרות עם מסך LED הכי חדיש אשר גודלו בדר"כ לא יותר מ- 70 אינץ'.

מדריך – איך בוחרים מקרן ?
ברוכים הבאים למדריך לקניית מקרן. בהמשך נחדד מושגי יסוד במקרנים. על מנת לבחור את המקרן הנכון עבורכם, יש להקפיד על חמישה כללים בסיסיים:
1. אופן השימוש:
האם אתם צריכים מקרן איתו תוכלו לראות סרטים על הקיר בסלון? או שאולי אתם צריכים מקרן אשר ישמש אתכם להעברת מצגות? מקרן לאירוע קטן או מקרן למספר רב של צופים ? אופן השימוש הינו כלל חשוב ביותר בבחירת מקרן. שכן לכל שימוש, קיים מקרן ייעודי . אנו ממליצים להתייעץ עם המומחים באקטיבי על מנת לבחור את המקרן המתאים עבורכם.
2. מרחק ההקרנה:
במרוצת השנים נוספו טכנולוגיות חדשות במקרנים ועתה קיימים מקרנים עם עדשות שונות המובנות במכשיר: עדשות רחבות ועדשות צרות, מקרנים עם 10 אחוז זום ומקרנים עם עד 100 אחוז זום, מקרנים המשמשים להקרנה קרובה ומקרנים המשמשים להקרנה רחוקה ובחללים גדולים במיוחד.

מקרן ביתי יכול להיות מצויין לצפייה במרחק של 5 מטרים ויותר מהמסך ואילו מקרן משרדי/עסקי מאפשר צפייה גם במרחק של 10 מטרים ומעלה. כדאי להתייעץ מה טוב עבורכם כדי שלא יקרה מקרה בו תבחרו דגם מקרן אשר התמונה תיהיה גדולה מדי ותחרוג מגבולות המסך.

3. בהירות או עוצמת הארה:
בהירות מקרן מודדים ב- ANSI-Lumens. אנסי-לומנס הינו תקן אמריקאי אשר מודדים באמצעותו עוצמת אור היוצאת ממקור כלשהו. ככל שהתמונה מהמקרן בהירה יותר כך היא אפקטיבית יותר בחדרים ותנאי אור מלאים. ככל שהתמונה נמתחת על מסך גדול יותר, כך חשוב להשתמש במקרן חזק יותר עם עוצמת הארה גבוהה יותר. הסטנדרט המקובל לשימוש משרדי, הרצאות, ושימוש ביתי הינו 2500-3000 עוצמת הארה. לקולנוע ביתי מספיקים מקרנים גם עד 2500 אנסי-לומנס.

4. רזולוצייה:
רזולוציית המקרן היא כמות הפיקסלים בתמונה המוצגת. רזולוציה גבוהה יותר תיתן תמונה חדה יותר. סדרות טלוויזיה או מצגות עם מלל ניתן להסתפק במקרנים בעלי רזולוציה טבעית רגילה, כגון 600X800 פיקסלים או 768X1024 פיקסלים.
עבור סרטים באיכות גבוהה HD מומלץ לצפות במקרני HD ready או עם מקרני Full HD המציגים רזולוציה של 720X1280 ו- 1080X1920 פיקסלים.

אלו הרזולוציות המקובלות במקרנים:
600X800: מקרנים המתאימים למצגות, לכיתות לימוד, למרצה המעוניין במקרן סטנדרטי.
768X1024: הרזולוציה השכיחה ביותר המשמשת את המגזר העסקי, המוסדי ומשרדי הממשלה וגם לשימוש הביתי.
800X1280: רזולוצייתHD המתאימה מאוד לצפייה בשידורים באבחנה גבוהה, משרדי אדריכלים, מצגות עסקיות עם פרטים קטנים הדורשים פירוט רב
720X1280: רזולוציית HD בפורמט רחב 16:9 המתאימה לקולנוע ביתי.
1080X1920: רזולוציית Full HD המתאימה לקולנוע ביתי איכותי עם יותר חדות ועומק תמונה כמו שהבמאי והעורך היו רוצים שתצפו בסרטי קולנוע.
4K: הרזולוציה הגבוהה ביותר במקרנים הקרויה Ultra Full HD חדות מרבית שלא נראתה כמותה עד היום.

5. יחס ניגודיות:
יחס ניגודיות מייצג את ההבדל בין הצבע הכהה ביותר לבין הצבע הבהיר ביותר. יחס ניגודיות ביחס של 1:5,000 ומעלה נחשב לגבוה במקרנים ומשדרג את התמונה הקולנועית. יחס ניגודיות גבוה והיכולת להבדיל בין גוונים וצבעים, הינה התכונה החשובה ביותר למקרן הביתי כאשר ניגודיות גבוהה יוצרת תמונה עשירה ומציאותית. מומלץ לבחור במקרנים עם יחס ניגודיות 1:5,000 ומעלה. אלו יחסי הניגודיות המקובלים:

1:3,000 מתאים לכיתות לימוד, חדרי ישיבות ומצגות.
1:5,000 מתאים לצפייה בתוכניות טלוויזיה, ספורט, וסרטונים ביו-טיוב.
1:10,000 ומעלה יתאים לקולנוע ביתי, סרטי קולנוע ומשחקי סוני פלייסטיישן עם סצנות לילה.